2011. április 15., péntek

Lábmosás Jn 13:01-15

Péter labilitása
Az evangélium írója, Szent János apostol ebben az evangéliumi szakaszban két apostolt nevesít: Az egyik Júdás apostol, ő a stabilitás, a következetesség megtestesítője. Júdáson még Jézus sem tudott változtatni: Jöhetett Jézus mehetett Jézus, bármit mondhatott tehetett Jézus; Júdás megmaradt sziklaszilárdan annak aki. A másik apostol Simon, akit Jézus nevezett el kősziklának, azaz Péternek. Ez a név, hogy Simon hajladozó nádszálat jelöl, és valóban Péterre nem a kősziklaság, inkább a hajladozó nád labilitása volt jellemző. A labilis Péter mozdítható volt, Jézus alakítani tudta, sziklaalapra tudta mozdítani. A következetlen Péterben tudott leginkább megmutatkozni Jézus következetessége.

Péter tiltakozása
Péter tiltakozása a lábmosás ellen nem Péter szerénységből fakad: Én erre méltatlan vagyok, ó hogy jövök én ahhoz, hogy megengedjem, nem engedhetem meg, hogy akit olyan nagyra tartok megmossa a lábamat. Péter tiltakozása nem szerénységből, hanem Péter teológiájából fakad: Mit művelsz Jézus! Te vagy a Messiás, neked feldíszített ló jár, neked a világ feletti uralom jár, érthetetlen számomra, hogy mások lábait mosogatod úgy, mint egy rabszolga!

Péter szeretete
Jézus, a lábmosás ellen tiltakozó Pétert pillanatok alatt meggyőzi: „Ha nem moslak meg, nem lesz semmi közöd hozzám!” Simon Péter nagyon szereti Jézust. Péter szeretetének nagyágát jelzi, hogy Jézusról való szemléletmódját, amit Jézusról vall, az ő vallását habozás nélkül feladja: Jézus nem olyan, mint amilyennek gondolom, de mit számít ez, milyen jelentéktelen tényező ez, ha Jézussal való közösségemről van szó!

Keresztény hit
A keresztény hitben nem az a hangsúlyos, hogy mi mit vallunk, hogy mi mit teszünk, a keresztény hitben az a hangsúlyos, amit Jézus tesz. A vallásban az a hangsúlyos, amit mi vallunk, amit mi teszünk. A keresztény vallás képes megosztani a keresztényeket, a keresztény hit erre képtelen. Több mint 300 féle keresztény vallást tartanak számon. Jézusnak más aklokban is, sőt az aklokon kívül is vannak juhai. Lehetünk nagyon vallásosak de, ha Jézusnak nem engedjük meg, hogy megmosson bennünket, semmi közünk sincs Jézushoz. Jézus nagyon szeret bennünket, a bűn szennyét, terhét leveszi rólunk, magára veszi és belehal, hogy mi tiszták és feddhetetlenek legyük Isten színe előtt. Odaadja az életét, hogy halálából isteni élet fakadjon. Fogadjuk el Jézus szolgálatát, engedjük meg Péter apostollal együtt, hogy Jézus tisztára mosson bennünket, hogy közösségben maradhassunk Jézussal mindörökre.

Kerékjártó Mihály

1 megjegyzés:

  1. Az egyedüli mentö csónakunk amelybe ha belekapaszkodunk,nem száz százalékos hanem ezer-millió százalékos a megtisztulásunk és az fedhetetlenségünk Krisztusban! A tény és a kérdés a következö:mennyire bizzuk magunkat Jezusra és mennyire szeretnénk megtisztulni büneinktöl hogy eljussunk a megigért Édenkertbe?

    VálaszTörlés