2012. április 5., csütörtök

Kalitka

"Amikor tegnap végigmentem az utcán, szembe  jött velem egy gyermek, és a kezében lóbálta ezt a madárkalitkát. A kalitka alján három kis veréb lapult, reszketve a hidegtől és a félelemtől. Megállítottam a fiút és megkérdeztem:
– Na, mit viszel magaddal?
– Csak ezt a három szerencsétlen madarat – felelte.
– Aztán mit kezdesz velük? – kérdezősködtem.
– Hazaviszem őket és szórakozom velük – felelte. – Kihúzom a tollaikat, hadd verdessenek kétségbeesetten, vagyis halálra rémítem őket. Élvezni fogom.

– De előbb-utóbb beleunsz majd. Utána mit csinálsz velük?
– Ó, van otthon két macskánk – mondta a fiú –, azok szeretik a madárhúst. Megetetem őket velük.
Hallgattam egy kicsit, aztán ismét megszólaltam:
– Fiam, mennyit kérsz a madarakért?
– Nem kellenek magának ezek a vacak, szürke, mezei madarak. Még énekelni sem tudnak. Még csak nem is szépek.
– Mennyit akarsz értük? – kérdeztem ismét.
A fiú végignézett rajtam, mintha megbolondultam volna, aztán megmondta az árat: tíz dollár. Kivettem a zsebemből a tíz dollárt, és odaadtam a gyereknek. A fiú letette a kalitkát a földre, és egy pillanat alatt eltűnt.
Én aztán felemeltem a madárkalitkát, elvittem a közeli parkba, ott letettem, kinyitottam az ajtaját, és szabadon engedtem a madarakat."
Miután Thomas prédikátor elmondta a kalitka történetét, mindjárt egy másik történetbe kezdett:
"Egy nap Jézus és a Sátán között párbeszéd folyt. A Sátán büszkén dicsekedett:
– Az egész emberiséget a kezem közé kaparintottam. Csapdát állítottam nekik olyan csalétekkel, amelynek nem tudnak ellenállni. Mind az enyémek!
– Mi a terved velük? – kérdezte Jézus.
– Szórakozni fogok velük. Megtanítom őket arra, hogy gyűlöljék és kínozzák egymást; hogy részegeskedjenek és kábítózzanak; hogy fegyvereket és bombákat találjanak fel, és öljék meg egymást. Nagyon fogom élvezni – mondta a Sátán.
– Mit csinálsz majd velük akkor, ha eleged lesz a játékból!
– Megölöm őket! – felelte a Sátán.
– Mennyit kérsz ezekért a tönkretett emberekért? – érdeklődött tovább Jézus.
– Nem kellenek neked ezek az emberek! Nem jók semmire! Megveszed őket, ők pedig csak gyűlölni fognak. Leköpnek, megkínoznak és megölnek. Nem kellenek ők neked!
– Mennyit kérsz értük? – kérdezte újból Jézus.
A Sátán végignézett Jézuson és megvető gúnnyal mondta:
– A véredet, az összes könnyedet és az egész életedet kérem értük!
Jézus így szólt:
– Megegyeztünk!
Azután kifizette az árat..."
Ezzel George Thomas fogta a madárkalitkát és a döbbent csendben lement a szószékről.

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kalitkás történetet,még nem hallottam,de tetszik a vége.
    A sátán és Jézus története nagyom jó,és igaz hasonlat.
    Hálásan köszönjük Jézusunknak,hogy megfizette a mi
    életünknek az árát, az ó saját vérével,könnyével,életével.
    Köszönöm a szerkesztőknek is az ilyen, és hasonló
    elgondolkodtató,lelki történeteket

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Jézusom,hogy véred és életed árán megváltottál,én bűnöst.Hálából és szeretetből áldalak és dícsőítelek Téged míg élek.Feltámadt Krisztusunk,és örökké köztünk él.Alleluja.
    Add,hogy minden emberben meglássalak,és köszöntselek Téged.Amen

    VálaszTörlés
  3. Megdöbbentő ez a történet.
    Amikor elolvastam,nem tudtam mást mondani,csak könnyes szemmel annyit:köszönöm drága Jézusom,köszönöm.........

    VálaszTörlés
  4. Nagyon megható történet, már olvastam korábban is. Köszönjük Drága Jézusom, hogy megváltottál minket véred által!

    VálaszTörlés
  5. Ennek a kis hasonlatnak igen nagy ereje van a valóságban !
    Ha képesek vagyunk a hit szemével végig gondolni a történteket , rájöhetünk arra hogy mindenkihez szól Jézus a Megváltás útján , drága kiontott vére árán megengedte a minden ható Atya , hogy egy olyan árat fizessen értünk amit senki ember fia nem fog soha megtenni az emberiségért az egész történelem folyamán ! Adjunk hálát azért mert le alacsonyodott emberi szintünkre és kiszabadított a sátán karmai közül hogy ne a bünnek éljünk hanem a végtelen szeretnek !!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon koszonom a kalitkas tortenetet, ezt meg nem hallottam de ismerem azt a ki eletet adta ertem hala es koszonet neked draga Jezusom azon gondolkozok,hogy mivel vallaszolyak azert a felmerhetetlen arert amit ertunk fizettel? En at adom magam teneked Jezusom es segits, hogy engedelmes gyermeked legyk te formald eletem amig kialakul a te kepmasod en benne E F

    VálaszTörlés
  7. Tényleg megdöbbentö. És valóban így lehetett. Ehhez kéne tartanunk magunkat.

    VálaszTörlés
  8. Ez a történet a mai világban is nagyon életszerű, hiszen érezzük a napi "tollszedést" a testünkön, de ez mind kevesebb annál amit Jézus Krisztus értünk elszenvedetett, de megváltott minket az örökös haláltól és a gonosz hatalmától, mert "Fetámadt Krisztus halottaiból"-és "legyőzte a halállal a halált és a sírban lévőknek életet ajándékozott"

    VálaszTörlés