Az  evangélium írója, Szent János apostol ebben az evangéliumi szakaszban  két apostolt nevesít: Az egyik Júdás apostol, ő a stabilitás, a  következetesség megtestesítője. Júdáson még Jézus sem tudott  változtatni: Jöhetett Jézus mehetett Jézus, bármit mondhatott tehetett  Jézus; Júdás megmaradt sziklaszilárdan annak aki. A másik apostol Simon,  akit Jézus nevezett el kősziklának, azaz Péternek. Ez a név, hogy Simon  hajladozó nádszálat jelöl, és valóban Péterre nem a kősziklaság, inkább  a hajladozó nád labilitása volt jellemző. A labilis Péter mozdítható  volt, Jézus alakítani tudta, sziklaalapra tudta mozdítani. A  következetlen Péterben tudott leginkább megmutatkozni Jézus  következetessége.
Péter tiltakozása
Péter tiltakozása a  lábmosás ellen nem Péter szerénységből fakad: Én erre méltatlan vagyok, ó  hogy jövök én ahhoz, hogy megengedjem, nem engedhetem meg, hogy akit  olyan nagyra tartok megmossa a lábamat. Péter tiltakozása nem  szerénységből, hanem Péter teológiájából fakad: Mit művelsz Jézus! Te  vagy a Messiás, neked feldíszített ló jár, neked a világ feletti uralom  jár, érthetetlen számomra, hogy mások lábait mosogatod úgy, mint egy  rabszolga!
Péter szeretete
Jézus, a lábmosás ellen  tiltakozó Pétert pillanatok alatt meggyőzi: „Ha nem moslak meg, nem lesz  semmi közöd hozzám!” Simon Péter nagyon szereti Jézust. Péter  szeretetének nagyágát jelzi, hogy Jézusról való szemléletmódját, amit  Jézusról vall, az ő vallását habozás nélkül feladja: Jézus nem olyan,  mint amilyennek gondolom, de mit számít ez, milyen jelentéktelen tényező  ez, ha Jézussal való közösségemről van szó!
Keresztény hit
A  keresztény hitben nem az a hangsúlyos, hogy mi mit vallunk, hogy mi mit  teszünk, a keresztény hitben az a hangsúlyos, amit Jézus tesz. A  vallásban az a hangsúlyos, amit mi vallunk, amit mi teszünk. A  keresztény vallás képes megosztani a keresztényeket, a keresztény hit  erre képtelen. Több mint 300 féle keresztény vallást tartanak számon.  Jézusnak más aklokban is, sőt az aklokon kívül is vannak juhai. Lehetünk  nagyon vallásosak de, ha Jézusnak nem engedjük meg, hogy megmosson  bennünket, semmi közünk sincs Jézushoz. Jézus nagyon szeret bennünket, a  bűn szennyét, terhét leveszi rólunk, magára veszi és belehal, hogy mi  tiszták és feddhetetlenek legyük Isten színe előtt. Odaadja az életét,  hogy halálából isteni élet fakadjon. Fogadjuk el Jézus szolgálatát,  engedjük meg Péter apostollal együtt, hogy Jézus tisztára mosson  bennünket, hogy közösségben maradhassunk Jézussal mindörökre.
Kerékjártó Mihály

Az egyedüli mentö csónakunk amelybe ha belekapaszkodunk,nem száz százalékos hanem ezer-millió százalékos a megtisztulásunk és az fedhetetlenségünk Krisztusban! A tény és a kérdés a következö:mennyire bizzuk magunkat Jezusra és mennyire szeretnénk megtisztulni büneinktöl hogy eljussunk a megigért Édenkertbe?
VálaszTörlés